wtorek, 5 lutego 2013

"Gdzie jest Jennifer?" Anne Cassidy


Autor: Anne Cassidy
Tytuł: Gdzie jest Jennifer?
Tytuł oryginału: Looking for JJ
Wydawnictwo: Stentor
Miejsce i rok wydania: Warszawa 2007
Liczba stron: 266
Cena: 20,95 zł

Alice Tully mieszka ze swoją przyjaciółką Rosie, ma chłopaka, którego chyba naprawdę kocha, a jesienią rozpocznie wymarzone studia. Czego chcieć więcej od życia? Jednak jeden błąd sprawia, że wszystko zaczyna się walić i Alice powraca do przeszłości, o której chciała zapomnieć. Jest jedną z niewielu osób, które wiedzą coś o wydarzeniach sprzed sześciu lat, kiedy jedenastoletnia Jennifer Jones zabiła swoją przyjaciółkę. Co Alice ma wspólnego z Jennifer? Co dokładnie się wtedy wydarzyło?
Anne Cassidy pisze głównie powieści dla młodzieży, w których są poruszane ważne problemy, z którymi często się zmagamy i decyzje, jakie musimy podejmować, a wpłyną one na nasze życie. „Gdzie jest Jennifer?” to już druga książka tej pisarki, jaką miałam przyjemność przeczytać i znów się nie zawiodłam.
Już sam początek jest ciekawy, gdyż od razu zaczynamy poznawać bohaterkę. Dowiadujemy się, że musi czytać w gazetach artykuły o Jennifer, choć z jeszcze nie znanego nam powodu. Możemy się tego jedynie domyślać. Przez pierwszą część książki (a są cztery) jest opisywane życie Alice. Jej plany na przyszłość, miłość, przyjaźń. Często powraca także do przeszłości, która cały czas ją nęka i przez to nie może pójść przez życie dalej. Druga część opisuje przeszłość bohaterki. Wszystko jest tak dokładnie przedstawione, że wiemy dlaczego postąpiła tak, a nie inaczej i zaczynamy rozumieć. Wszystko. Trzecia część przedstawia fatalne skutki nieprzemyślanego zachowania, a czwarta… Nie, tego nie mogę zdradzić.
Autorka przedstawia emocje towarzyszące bohaterom tak realnie, że przez czas czytania, możemy poczuć się jak oni i przeżywać to co oni. Możemy z nimi płakać i śmiać się. Możemy zająć ich miejsce i wziąć udział w opowiadaniu.
Dobrze wykreowani bohaterowie sprawiają, że książkę się czyta z jeszcze większą przyjemnością. Postać Jennifer wywołuje u nas współczucie, gdyż my, czytelnicy dowiadujemy się, dlaczego zabiła swoją koleżankę. Wszystkie czynniki, które sprawiły, że tak postąpiła zostały przedstawione, dzięki czemu sami możemy się zastanowić nad swoim życiem. Możliwe, że ktoś z nas postąpiłby tak samo. Albo jeszcze gorzej. Morderstwo było wyładowaniem emocji, choć tego nie można uznać za usprawiedliwienie.
Koniec nie za bardzo przypadł mi do gustu, ja zakończyłabym historię inaczej. Choć jeszcze nie wiem jak, ale na pewno nie tak. To było takie smutne… A pewien list umieszczony na samym końcu sprawił, że łzy leciały mi z oczu.
Podsumowując, pani Cassidy pisze świetne książki przy których czytaniu trzeba myśleć. Inaczej nie zrozumie się tego, co autorka chciała przekazać. „Gdzie jest Jennifer?” to wzruszająca historia, o której ciężko zapomnieć. Mną wstrząsnęła. Nie da się określić komu się spodoba, gdyż to powieść dla każdego. Ukazuje, jak jeden nieprzemyślany krok może zmienić nasze dotychczasowe życie. I jaki wpływ na naszą psychikę mają osoby z naszego otoczenia.
Moja ocena: 10/10
***
Hej :) U mnie ferie już się skończyły i niestety znowu muszę zacząć dużo się uczyć. Wracam do domu strasznie zmęczona, a jeszcze w nocy nie mogę spać -.- Za to dzisiaj poszłam na "Niemożliwe" do kina i bardzo polecam ten film, świetny :) Warto go obejrzeć, więc jeżeli ktoś jeszcze nie jest pewien czy iść czy nie iść do kina, to ja zachęcam ;)
Pozdrawiam!

13 komentarzy:

  1. Mnie też skończyły się już ferie, dlatego doskonale wiem, co czujesz. : <
    Wysoka ocena, mam nadzieję, że będę miała okazję przeczytać tę książkę. (:
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, nie spodziewałam się aż tak dobrej lektury, zaintrygowałaś mnie! Rozejrzę się za ta książką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam, że film powalający na kolana.
    Już po feriach? Ja dziś zaczęłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. tematycznie nie dla mnie, ale treść mnie jednak zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie książki, które zapadają na długo w pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłaś mnie :D Również polecam ,,Niemożliwe" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tę książkę dłuższy czas temu i pamiętam, że bardzo mi się spodobała, podobnie jak "Z tęsknoty za Judy" tej samej autorki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O książce słyszałam i bardzo chciałabym przeczytać! A na "Niemożliwe" zamierzam się wybrać ze względu na fabułę i obsadę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ferie pożegnałam prawie 2 tygodnie temu :( Nigdy nie słyszałam o tej autorce, a tym bardziej o książce, ale brzmi zachęcająco :) Bardzo ciekawa recenzja, podoba mi się Twój styl pisania :) Jeżeli będziesz mieć chwilę czasu to zapraszam do siebie, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i byłam zachwycona. Na mnie także wywarła bardzo duże wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ferie skończyłam 2 tygodnie temu ;/ Nie miałam okazji spotkać się z tą autorką. Zaciekawiłaś mnie jej twórczością. Ale na razie nie sięgnę po tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoja recenzja mnie przekonała i na pewno ją przeczytam, gdy wpadnie w łapki i czas się znajdzie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaciekawiłaś mnie. Z chęcią sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie recenzji. Jeżeli zapoznałeś/aś się już z omawianą pozycją, podziel się ze mną swoim zdaniem, tylko proszę, nie spoileruj innym.